 
 
Szkeptikus Blog:  2009 január végén olvashattunk egy interjút az Index.hu-n  
 Egely Györggyel , majd két héttel később ugyanerről a témáról  
 Hraskó Gáborral . Mind két oldal kifejtette álláspontját, de természetesen egyik sem győzte meg a másikat. A háttérben azért megmozdult valami.Egely  György hadat üzent a  „Szkeptikusok Társaságának”. A hivatalos hadüzenet  még nem érkezett meg  hozzánk, de a mérnök úrra állított kémeink  jelentették, hogy erős a  készülődés a védvonalak mögött. Erőiket  összevonva (Ufómagazin)  támadást kívánnak indítani az összezavarodott  szkeptikusok ellen, és a  nagy kavarodásban Egely egy mindent eldöntő  fogadással kívánja a  gyengén szerveződött ellenséget végképp  megsemmisíteni.
„A  Vízautók… Antigravitáció című  könyvemben azt állítottam, hogy az autó-  és olajipar elnyomja a  fogyasztás és szennyezéskibocsátás csökkentését  elősegítő  találmányokat.” A kutató mérnök ezt állította több, nemrégiben   megjelent interjújában is, s ma is vállalja ezeket a kijelentéseket. A   rádiós műsorban és internetes hírújságban elhangzott beszélgetésekre –   többször is – vádlóan reagált a Szkeptikusok Társaságának egyik   képviselője. Dr. Egely György – kijelentéseire alapozva – fogadást ajánl   a társaságnak.
 „Vállalom, hogy elkészítek egy  olyan autót, mely  részben vízzel működik, s így 15–25%  üzemanyag-megtakarítást hoz, és a  CO2 kibocsátás csökkentését  Otto-motoroknál. Ezt egy kereskedelmi  forgalomban kapható szériaautó  kismértékű átalakításával mutatnám be.  Vállalom, hogy a fejlesztő munka  feltételeit megteremtem (körülbelül 20  millió Ft) és eredményét  bemutatom.
Vállalom, ha nem tudom ezeket a  paramétereket  teljesíteni, s az átalakított autót bemutatni, akkor ezt a  nyilvánosság  előtt – bármilyen médiában – elismerem. Vállalom, ha nem  teljesülnek  ezek a paraméterek, a Vízautók…Antigravitáció című könyvemet   visszavonom, példányait bezúzatom… A fenti feltételek teljesítésével   együtt fogadást ajánlok Önnek és bármely szkeptikusnak 1:1000 arányban,   minimum 500 000 Ft-os tétben…”
Egely György  rendszeresen megjelenik a  médiában, és elmondja hosszú évek alatt mit  sem változott mondókáját a  korlátolt fizikusokról, a fantasztikus  felfedezéseiről, a  fantasztikusan felfedezett feltalálóiról (néha a   vákuumban repülő legyekről ).  Sajnos azonban az asztalra még az égegyadta világon semmit nem  sikerült  letennie az Egely keréken kívül, ami viszont sok mindentől  foroghat, de  leginkább a kéz melege miatt   mozgó levegőtől .  Folyamatosan halljuk tőle a csodálatosabbnál csodálatosabb  eszközöket,  amelyek megkönnyítenék az életünket, megoldódna a világ  összes gondja  baja, és mindezt olyan meggyőződéssel adja elő, hogy  beállhatna Horst  mellé a TV Shopba.
 Az a vélekedés, amely szerint ha nem  végeztél  el 3 évet fizika szakon, ne ülj le vele vitatkozni, nagyon  helyes!  Akinek sikerült elvégeznie a negyedik évet, annak már igénye  sem lesz  végighallgatni Egely sok sebből vérző teóriáit, „mérési  eredményeinek”  és „tapasztalatainak” légből kapott magyarázatait.  Gondolatmenetei  hasonlítanak az egyszeri kutató következtetésre, aki a  (sima, nem  vákuumban repülő) legyeket vizsgálva megállapította, hogy ha  tapsolunk, a  légy elrepül, ha viszont kitépjük a légy szárnyait és  ezután tapsolunk,  a légy nem mozdul. Konklúzió: ha kitépjük a légy  szárnyait, megsüketül.Az  Index-interjúban remegve vártam a  konkrét példát, de hamar csalódott  lettem. Csalódott lettem a fogadás  tárgyával kapcsolatban is. Hol vannak  a nagy teljesítményű  vákuumenergia-generátorok, hol vannak az  antigravitációs csodák, a  termodinamika tételeit sértő eszközei,  állításai? A fizika alapjait  cáfoló csodamódszerektől visszaléptünk a  vízbefecskendezésű vagy  benzin-víz szuszpenzióval üzemelő  Otto-motorokig. Ezzel a műszakilag  működőképes példával kívánja igazolni  a többi elképesztő állítását?  Szomorú vagyok.A  
 vízbefecskendezést  tunningmódszerként a mai napig is használják pl. a rallyban, dragster   szörnyekben, illetve bárki elkészítheti magának az interneten található   számtalan leírás alapján. Közösségek jöttek létre, amelyek megosztják a   tapasztalatokat, új módszereket. Voltak  
 próbálkozások  nagyobb gyártók részéről is, de valahogy érdektelenségbe fulladtak.   Számtalan oka lehet, hogy az autógyártók nem használják ki ezt a műszaki   lehetőséget. Mi az igazi ok? Lehet hogy az olajlobbi? Vagy a   vízbefecskendező készülékek gyártóinak titkos szövetsége nem akarja,   hogy rontsák az üzletét? Nem tudom, de abban senki nem akadályoz meg,   hogy a sufniban megcsináljam magamnak.Íme egy  
 komplett megoldás ,  amely bárki számára elérhető, nem kell titokban konspirálni. Nem  értem,  miért van szüksége a mérnök úrnak 20 millió forintra, hiszen  ezek a  megoldások néhány tíz, maximum százezer forintból is  kihozhatóak. De ha  ennyi felesleges pénze van, fordíthatná jótékony  célra, vagy ha  szociálisan nem annyira érzékeny, akkor a saját   kutatásaira-fejlesztéseire, hogy minél hamarabb élvezhessük a   vákuumenergia-generátorát.Nem az ilyen és hasonló   elképzeléseiért utasítják el Egely urat, és Hraskó Gábor sem ezeket   kritizálta. Ha leszólják a nyakkendőmet, nem kezdek hisztizni, hogy nem   is nagy a fejem. Ez egy, még csak nem is túl ügyes módszer arra, hogy  az  olvasóban megerősítse az üldözött és meg nem értett tudós képét. A   „gonosz, hagyományos” fizika keretein belül is érthető, de valószínűleg   technológiai okok miatt hanyagolt eszköz segítségével próbálja igazolni  a  többi agymenését. Ha fogadni szeretne, beszéljünk azokról a – csak a   fejében létező – készülékekről, amelyek sértik azon fizika   alaptörvényeit, amely alapján ember lépett a Holdra, Mars-szonda indult   és érkezett meg, vagy amely lehetővé tette a mobil és GPS-technológia,   és megannyi más műszaki eszköz megvalósítását, amelyek ma már az  életünk  szerves részét képezik. Fogadjunk egy ilyen készülék  bemutatásáról!  Várjuk az ötleteit!Persze a klasszikus fizika  eredményeinek  nagyszerűségét ő sem tagadja, hiszen tudós... csak hát az  elnyomott  fajtából, akinek az élete is veszélyben van, mint a többi  nagyszerű  feltalálóé. Ettől függetlenül a filmjeiben ezek a „hősök”  arccal és  névvel szerepelnek, és tudomásom szerint egyikőjük sem  halálozott el  gyanús körülmények között, mi több, Egely úr is roppantul  virgoncnak  tűnik. Elnyomott és megfélemlített tudósok, mérnökök hada,  akik  dugdossák találmányaikat, s bemutatni nem merik azokat, mégis  hangosan  hirdetik és kiabálják: „Segítség! El vagyok nyomva! Itt van a   felfedezésem, ami megváltja a világot, csak az olajlobbi, a   gyógyszergyárak, a gonosz tudósok megfenyegettek!”. Ezen mindig   elcsodálkozom. Ha nekem tárgyi bizonyítékaim vannak a maffia ellen és   féltem az életem, nemhogy mutogatni nem mutogatom magam, de beülök egy   csöndes sarokba és erősen befogom a számat.Könny szökött a  szemembe, hogy  mennyire szívén viseli az emberiség sorsát. Megvan a  készülék, megvan a  működési elve (nem is értem, miért nem  szabadalmaztatható, ha egyszer  működőképes), de nem adja közre, mivel  félti a pénzét... maszatolás,  maszatolás, maszatolás! Itt vannak a  csodálatosabbnál csodálatosabb  lehetőségek a tiszta energia kinyerésére,  de a szemét olajlobbi  megakadályozza ezen technológiák alkalmazását.  Pontosan ugyanúgy, ahogy  megakadályozza a hibridautók, elektromos  (akkumulátoros) autók,  hidrogén(cellás) autók fejlesztését? Valahogy ott  nem látom ezt a  jelenséget. Lehet, hogy mégiscsak máshol van a baj?  Vajon mekkorát  szakítana az a autó/motorgyártó cég amelyik (ne  szaladjunk messzire)  0,5–1 l üzemanyag-fogyasztást tud produkálni  amellett, hogy a  teljesítmény megmarad? Hogyan tudják ezt  megakadályozni? Ha meg tudják  akadályozni, akkor hogyan engedhették meg a  20–30 l/100 km fogyasztású  amerikai motorok után a 4–5 l/100-as  fogyasztású, teljesítményben  elfogadható, tehát tökéletesen piacképes  japán motorok megjelenését?  Miért nem akadályozza meg az olajlobbi a  hibrid autók fejlesztését, a  bioetanol- és biodízel-termelést (ezekre  még állami és EU-támogatást is  kapunk)? Megannyi kínzó kérdés. A másik  nagyon jó példa a gázüzemre  való átalakítás. Még mielőtt valaki  megjegyezné, hogy a földgáz is az  olajcégeké, jelezném, hogy most a  fogyasztásról és az  üzemanyag-költségről beszélünk. Miért nem terjedt el  robbanásszerűen,  és miért nem használ mindenki gázüzemű autót? Az  átalakítás költségei  nem is túl magasak, az ára pár éven belül megtérül,  és nincs más  dolgunk, csak keresni egy erre szakosodott szervizt. Nem  kell hozzá  OPEC-engedély. Talán bennünk, autósokban van a hiba?Természetesen  mindenkit foglalkoztat,  hogyan csökkenthetjük a fogyasztást. Nemcsak az  autósokat, hanem a  gyártókat is. A vezetési stílustól jobban függ a  fogyasztás, mint  bármilyen műszaki megoldástól. Itt olvasható néhány  
 jótanács  a digitális (1-0-1-0 tőgáz–tőfék) vezetési stílus alkalmazóinak,   amelyek megfogadásával radikálisan, akár 30%-kal csökkenthetik a   fogyasztásukat. Ha nincs elég önkontrollunk,  
 technikai segítséget  is igénybe vehetünk. Ez jóval nagyobb megtakarítás, mint ami a   fogadásban szerepel, és nem kell hozzá 20 millió, csak egy tojás a   gázpedálra ragasztva.Térjünk vissza az elnyomásra. Vegyünk   például egy kis-közepes teljesítményű házi nullpontienergia-generátort,   melyet már Egely úr felfedezettjei – állításuk szerint – el is   készítettek. Hogyan akadályozhatna meg bármilyen lobbi abban, hogy   magamnak, a sógoromnak, az anyósomnak és a szomszédaimnak elkészítsek   egy ilyen berendezést? Csak az utcámban eladott készülékekből   finanszírozható lenne a tömeggyártása. Vagy az első készülék   elkészítésére sincs pénz? Ha ennyire biztos vagyok a dolgomban, veszek   fel jelzáloghitelt, eladom az autómat, vagy kérek kölcsön a Vito   Corleone Faktoring Zrt-től, de az biztos, hogy takarékoskodom, nem   szórom a pénzem holmi szkeptikus fogadásokra. Nincs kockázat, hisz   működik.Még egy utolsó példa Egely György eszközkészletéből, amivel folyamatosan operál:EG: 
„Ha  egy készülék olyan  energiát használ fel, amelyet gyakorlatilag ingyen  és  szennyezésmentesen állít munkába, és amely ráadásul mindenütt   rendelkezésre áll, akkor nekem az már örökmozgónak számít, bár   elismerem, hogy valóban pongyola a kifejezés.”Nem... ez  nemcsak pongyola kifejezés,  hanem egész egyszerűen nem örökmozgó. Ez egy  olyan készülék, amely  energiát használ fel. Pont. Nincs szükség  önkényesen kiterjesztett  értelmű kifejezésekre, sokkal egyszerűbb a  dolgot a nevén nevezni. Egy  ilyen készülék nem sérti a termodinamika  tételeit, az örökmozgó viszont  igen. Csodálkozunk hát, ha a fizikusok  kiakadnak rá és nem veszik  komolyan? Egy dinamót sem hívunk   quantum-nuclear-energy-generator-O-matic-nak, mivel az csak egy dinamó.   Még leírni is könnyebb.Mindenesetre sokkal jobban hangzik,   sokkal bulvárosabb, szenzációsabb az „örökmozgó” kifejezés, csakhogy a   tudományos világban nagy ívben nem érdekel senkit, hogy számára mi   számít minek.És végezetül néhány észrevétel:
– Egely úr próbáljon meg olyan dolgokat feltalálni, amelyek igénylik, hogy feltalálják azokat.
– Úriember biztosba nem fogad.
– Nevezze nevén a dolgokat.
– Legyen kedves akkor szólni, ha már lecsatlakozott a helyi áramszolgáltatójáról.
 A BME Fizika Intézetének szkeptikusai is reagáltak Egely György kihagyhatatlan ajánlatára.